duminică, 26 iulie 2009

O zi cu ploaie



Sunt în concediu. Într-una din zilele astea a plouat de dimineaţă până seara. Păi de vreo 2 ani cam aşa se-ntâmplă pe aici, ori ninge, ori plouă, au fost şi vreo 3 zile de căldură până acum, cred că aia a fost vara. Ei, hai să nu vă speriaţi, am exagerat un pic.

Decât să ne plimbăm ca altă lume prin mall uri am şezut acasă şi frunza mică a desenat. Toată ziua desenează, cu mâna stângă.


De la 3 ani ai ei am tot încercam s-o fac să scrie cu dreapta pentru că nu eram sigură dacă e doar un moft sau e chiar stângace. A încercat micuţa, nu pot să zic nu, dar ce urât scria cu mâna dreaptă era jale. Era deja la liniuţe şi bastonaşe, pe la 5 ani şi eu o rugam ca din când în când să scrie şi cateva rânduri cu dreapta. Când m-am întors în cameră, după câteva minue să văd ce mai face am găsit o imagine care mi-a inspirat milă: ţinea creionul în mâna dreaptă, iar cu mâna stângă ţinea mâna dreaptă. Am întrebat-o, ce faci fetiţă, iar ea, aproape speriată că a fost surprinsă, cu un ton vinovat şi o privire miloagă mi-a răspuns, păi ce să fac, uite mâna stângă o învaţă pe mâna dreaptă să scrie, ca ea nu prea ştie bine. Am spus atunci că sunt o mamă rea să chinui copilul în felul ăla şi de atunci am renunţat s-o mai agasez.





Şi mie-mi plăcea să desenez, să pictez mai mult, îmi place şi acum dar nu mai am timp, sau răbdare, am pozat în ziua aia florile pe care le culesesem cu o zi înainte în plimbările noastre.


Asta a fost preferata mea, că ea era mai mică şi mai deosebită decât suratele ei, pentru care m-a şi certat fata mea că am rupt-o. De fapt tot timpul mă ceartă când culeg flori sălbatice, îmi pune limită de număr câte am voie să culeg că cică distrug natura. Ufff ce mai viaţă...



(Ca să vedeţi pozele mai mari, daţi click pe ele.)


12 comentarii:

Anonim spunea...

frumoase desene, frunza mica e talentata, iar pozele cu flori sint super :) floare de care este in ultima poza nu am mai vazut niciodata.

fifica spunea...

Ninule, mă bucur că-ţi plac desenele ei, eu sunt mai critică şi din cauza asta eu şi frunza mică ne „certăm” cam des, aşa e când eşti şi mamă şi tată, eu nu cred că-i talentată, desenatul e doar o pasiune ca multe alte pasiuni ale copilăriei pe care le are ea acum, pe care le-am avut şi noi, copii fiind.

Florile culese de noi sunt margarete sălbatice, cum dă soarele o să-ţi fac o poză cu lanul plin de ele din care le-am cules.

Ultima, dar nu cea din urmă, este, aşa cum am spus, şi dulceaţa mea, nici eu nu am mai vazut până acum dar am zărit-o dintre toate imediat, nu întotdeauna lucrurile mici sunt neapărat şi neimportante... trebuie doar să fii atent la detalii şi astfel viaţa poate deveni frumoasă, chiar dacă şi numai pentru o zi cu ploaie...

Dr.Vasvari A. spunea...

Si eu am pastrat desenele facute de copiii mei, care acum sunt mari. De-acum are blog si micuta ta. Ma bucur ca i-am vazut desenele. Va privesc cu drag, de departe si doresc sa va fie cat mai bine,si sa fiti vesele si sanatoase. Nea Sandu din Satu-Mare.

Dr.Vasvari A. spunea...

Sunteti in concediu la Belleville, Fifica, sau mi se pare mie? Imi lipsesc comentariile tale pline de candoare. Mai pune desene de-ale micutei tale. Concediu placut! Nea Sandu.

Anonim spunea...

Deseneaza foarte frumos! Si are noroc ca are o mama ca dumneavoastra! Concediu frumos sa aveti.

Tarzan spunea...

Concediu placut!

fifica spunea...

Nu sunt în concediu, dragilor, dimpotrivă, am început munca, mama ei... de aia sunt aşa de invizibilă.

Nea Sandule, pe Iulia o citesc pe blogul ei dar de baiatu' ăla frumos pe care-l ai şi pe care l-am văzut în poze şi mi-a căzut inima-n chiloţi la el nu ştiu mai nmic, dacă încă mai ai desenele lui de când era copil, aş fi mai mult ca bucuroasă să le văd, asta dacă nu are blog, are?!

Dr.Vasvari A. spunea...

Are, cum sa nu, dar nu prea scrie pe el.Flacaul este inginer, acum isi face masteratul.Ma bucur ca-ti place ceva din casa mea, si inca in asemenea masura! Eu ti-l dau daca il convingi.

fifica spunea...

Mă bucur să aud că şi băiatul ţi-e copil cuminte, trebuie să fii tare mândru de amandoi.

Ceea ce am scris mai sus s-a vrut o glumă ironică, Nea Sandule, nu mi-a plăcut că ai pus poza lui în chiloţi, dar ştiu, asta nu e treaba mea, pe blogul matale faci ce vrei.

Dr.Vasvari A. spunea...

Stiam ca-i o ironie.Noi, Fifica, asa stam aici ca-n rai.Aproape goi.De aceea este el in chiloti.Zau ca nu am facut asta cu intentia sa supar pe cineva.Voi cauta poza sa o sterg.Te pomenesti ca m-am expus si eu in budigai, ceea ce, e clar ca nu ma avantajeaza.Am considerat ca blogul face parte din casa, si stam pe el, ca pe la noi: cum ne place.Au si motanul Sirtaki, si catelul Fox (Foxulache) bloguri, nu am mintit.O prietena m-a facut sa renunt sa inchid blogul, chiar ieri, cand eram decis sa-l inchid pe veci.Asa ca ma mai rabdati vreo cateva saptamani, chiar si de stau in chiloti, caci tot n-am ce mai arata pe acolo la varsta asta.Scuze, si numai bine.Salutari de la tataie si micutei tale pictorite.

Anonim spunea...

O zi frumoasa, la fel cum e sufletelul vostru va doresc!
Ati înfrunzit si voi?!

HP

fifica spunea...

Mulţumim la fel HP, noi n-am înfrunzit încă, n-avem model, natura pe aici abia acum începe să se dezmorţească. Aşteptăm însă calme, şti că această aşteptare se merită din plin.